Hyvää huomista ystävänpäivää! Kakku on nyt valmis =) Meillä tätä maistellaan jo tänään, koska minulla on viikonloppu töitä. Täyteenä on ne minun lempparit, kuningatarhillo ja kermatuorejuustoseos, kostutus vedellä.

 

 

 

Päällä on omarkinuski, jota kokeilin nyt ensimmäistä kertaa, tämän kakun päälle riitti tämä ohje:

1 dl kuohukermaa

125g omar karkkeja

Kerma ja karkit kattilaan, näitä keitellään, kunnes seos sakenee, noin 15-20 min välillä sekoittaen. Seoksen sakeutta voit kokeilla tiputtamalla tipan seosta lasiin, jossa kylmää vettä. Jos seos on valmis, tippa pysyy koossa. Liikaakaan ei saa keittää, koska silloin seoksesta tulee liian kovaa, ja siitä ei kakkulapio mene läpi...

 

Pursotukset on tehty mansikkakermavaahdosta. Hyvä ohje koripunokseen löytyy jälleen kinuskikissan sivuilta ohjeet ja niksit. Minä lisään yleensä kerman joukkoon noin ruokalusikallisen vaniljakreemijauhetta, näin koristeluista tulee minun mielestäni siistimmät, ja kerma pysyy hyvin "koossa". Tavallista kuohukermaa en pursotuksiin käytä, vaan myös minun mielestäni paras kerma pursotuksiin on flora vispi. Tällä saa siisteimmät pursotukset.

 

 

HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE !!